madgirlو پايان موقت آرتميس فاول

سلاممم:))

خب..امروز اميدوارم ديگه مجموعه ي ارتميس رو تموم كنيم...

جلد پنجم اش رو هم معرفي كرديم مي رسيم به..جلد ششم.


اتفاقاتي كه در جلد قبل افتاده،،به شدت در اين جلد تاثير گذار شده است.
آرتميس،،سه سال را در دنياي ديو ها گذرانده در حالي كه براي خودش نيم ساعت هم نشده!!
اما متاسفانه در اين سه سال،،او شده برادر!
دوقلو ها،،بكت و مايلز.داداش هاي كوچك او..
اما مشكلي پيش آمده.مادر آرتميس مبتلا به نوعي بيماري شده كه مختص اجنه بوده است.
خلاصه ي كلام اين كه آرتميس براي نجات مادرش بايد در زمان سفر كنه!!
اين كتاب،،به خاطر تغييراتي كه در رابطه ي آرتميس و هالي در زمان گذشته به وجود مياد،،كمي تا اندكي سانسور داره!
اما فوق العاده قشنگه..اگه خوب يادم مونده باشه..تهش يه چيزي تو اين مايه ها وجود داره..:
[هالي لبخندي زد و به او گفت:آرتميس..دقت كردي كه اين دفعه هيچ نقشه ي خبيثانه اي در كار نبود!؟تو اين كار رو كردي تا خوب باشي.همين!
آرتميس سرش را انداخت و گفت:مي دونم...اَه! حالم به هم خورد..
سرش را بلند كرد.هالي ديگر آن جا نبود]

حالا دقيقا نمي دونم اين بود يانه..ولي تا همين جاش هم كه يادمه خوبه..حافظه رو حال كن:دي


آرتميس فاول و معماي زمان
جلد ششم مجموعه ي  آرتميس فاول
نوشته ي  ااين كافر
ترجمه ي شيدا رنجبر
نشر افق
علمي تخيلي

جلد هفتم مجموعه ي شاهكار آرتميس فاول..


آرتميس از بس دنيا ي ديو و جن ها و ادم ها را دردفعات مختلف نجات داده..اين بار هم حس مي كند كه وظيفه ي اوست كه به داد دنيا برسه..خو دنيا يه نابغه بيشتر نداره كه![طبق معمول شش جلد گذشته!]
اما مشكلي وجود دارد.اين نابغه اي كه اين جاست،اون ارتميس قبلي نيست..اين نابغه ما آشفته است..اين نابغه ما ديگه به هالي و باتلر اعتماد نداره..اين نابغه ما مريضه..
اصن وقتي حال ارتميس بد ميشه..وقتي بيماريش عود مي كنه..با اين كه مثل هميشه كمي تا اندكي طنزه ولي..من گريه ام مي گيره!!آخه ارتميس با اون همه ابهتش..واقعن حيف بود كه اين جوري شه..:((
وسواس گرفته..همه چيز رو ميشمره..در پشت جلد اين كتاب آمده:
آرتميس از بعضي جهات هنوز مثل قبل تيز و نابغه است،اما انگار سايه اي روي ذهنش افتاده.قبلا چيز هايي را مي ديد كه بقيه نمي ديدند حالا چيز هايي را مي بيند كه اصلا وجود خارجي ندارند!!...و حالا كه ربات هاي ويرانگر به شهر زيرآبي آتلانتيس و جن و پري هايش حمله كرده اند، آرتميس فاول شرور، خوب و دل رحم شده و نمي تواند با آن ها بجنگد!!
در اين جلد ابهاماتي كه در مورد رابطه ي ارتميس و هالي وجود داره برطرف ميشه و متاسفانه ارتميس از كالبد خودش خارج ميشه...در واقع جسمش رو اوريون در دست ميگيره..و شخصيت اوريون صد و هشتاد درجه با شخصيت ارتميس متفاوته!!
آرتميس فاول و عقده ي آتلانتيس
جلد هفتم مجموعه ي آرتميس فاول
نوشته ي  ااين كافر
ترجمه ي شيدا رنجبر
نشر افق
علمي تخيلي
+بسيار خوب..مجموعه ي آرتميس فاول تموم شد.البته گفتم كه جلد هشتم اين مجموعه نوشته شده و تا جايي كه من مي دونم در دست ترجمه است.اگر اومد من شخصا اين جا اعلام مي كنم.
+همچنان تاكيدم براين است كه جلد هاي اين مجموعه به ترتيب خونده بشه.
+حتما بخونيد كه مطمئن باشيد ضرر نمي كنيد!

+در پست هاي بعدي با مجموعه هاي هيجان انگيز تر و كتاب هاي قشنگ تري ميام:)

مدگرل و آرتميس ها

سلااام..

ميبينم كه..يه مدتي نبودم دلتون تنگ شده برام:دي

اصن ازاين سيل كامنت هاتون مشخصه كاملن..

جلد چهارم آرتميس فاول:

در اين جلد، اپال كوبويي،دشمني كه آرتميس و هالي و دوستانشون،در جلد دوم شكست داده بودند، از زندان فرار مي كنه و تصميم يه انتقام مي گيره..

او،با نقشه اي،فرمانده جوليوس روت،يكي از دوست داشتني ترين شخصيت هاي مجموعه رو مي كشه.و اين رو مي اندازه تقصير هالي.هالي به جز آرتميس،دوست ديگري ندارد تا كمكش كند.ولي متاسفانه ارتميس،در اين زمان هنوز تحت تاثير خاطره شويي است و در حال دزدي يكي از بهترين اثار هنري جهان از يك بانك !! آرتميس كه هالي رو به جا نمي آورده،در ازاي كمك به او طلب طلاي بيست و چهار عيار اجنه مي كنه.در واقع همون كاري كه توجلد يكي كرده.ميشه گفت برگشتيم سر جاي اولمون!!

اين كتاب،به خاطر ماجراهايي كه هالي با ارتميس خاطره شويي شده دارد،بسيار زيبا و تاثير گذار است...از دستش نديد!

آرتميس فاول و انتقام اپال

جلد چهارم مجموعه ي آرتميس فاول     Artemis Fowl

نويسنده: ا اين كالفر Eion Calfer

مترجم:شيدا رنجبر

ناشر:نشر افق

ژانر:علمي تخيلي

 

جلد پنجم آرتميس فاول:

دراين جلد،آرتميس هوس مي كند غول ها رو نجات بده!!كه سال ها پيش،يه جاي نا معلومي گرفتار شده اند!!

از طرفي،نابغه ي آدم ديگري پيدا شده..يه دختر!كه فقط يه سالي از آرتميس كوچكتره...تازه خوشگل هم هست!

يكي از چشم هاي ارتميس و هالي با هم عوض ميشه..

ارتميس جون هالي رو نجات ميده..

همون طور كه در جلد هاي قبل هم گفتم،نخ طنز،بسيار زيبا و ظريف وجود داره..يني من آرتميس رو كه ميخونم كف زمين ولو ميشم و دلم رو مي چسبم!!

همچنين باز هم يادآوري مي كنم..اين مجموعه بايد به ترتيب خونده بشه وگرنه خواننده رو گيج مي كنه..

آرتميس فاول و مهاجران گمشده

جلد پنجم مجموعه ي آرتميس فاول     Artemis Fowl

نويسنده: ا اين كالفر Eion Calfer

مترجم:شيدا رنجبر

ناشر:نشر افق

ژانر:علمي تخيلي

عجله ي madgirl

خوب.از اون جايي كه تازگي ها كلي كتاب قشنگ خونده ام عجله دارم كه زودتر ارتميس رو تموم كنم و برسم به كتاب هاي ديگه.[اميدوارم زياد و پشت سر هم پست گذاشتن خلاف قوانين اين جا نباشه و اخراجم نكنند!]

رسيديم به جلد سوم ارتميس فاول.

ارتميس در اين جلد،با ابزار پيشرفته ي اجنه،ميكرو كامپيوتري بسيار پيشرفته طراحي كرده و قصد داره اونو بفروشه.اما نابغه ي از خود راضي،رو دست مي خوره و تصميم باتلر براي نجات جون اربابش،فدا كردن جون خودشه.اما در دنيا هيچ چيز به اندازه ي باتلر براي ارتميس مهم نيست.ايا اون مي تونه باتلر مرده رو زنده كنه؟

از طرفي مكعب بين[وسيله اي كه ارتميس اختراع كرده] دزديده شده.وسيله اي كه با امكانات اجنه درست شده باشد،مي تواند شهر هاي انان را رديابي كند.پوشش ضد نفوذ اجنه در خطراست.انان بايد مكعب را پس بگيرن.

ولي شرطي كه اجنه براي ارتميس مي گذارند خيلي گران است..:

ارتميس بايد قول بدهد كه اگر اجنه به او كمك كنند ،،خاطره شويي1 شود!!

ب نظر شما،وجدان هالي اجازه مي دهد با ارتميس چنين كاري بكنند؟ارتميس فاول نابغه،چه حيله اي براي دور زدن خاطره شويي به كار مي گيرد؟

آرتميس فاول و رمز ابدي

جلد سوم مجموعه ي ارتميس فاول

نوشته ي اُاين كالفر

ترجمه ي شيدا رنجبر

نشر افق

1.فلي[يادتون هست كيه ديگه؟هموني كه گفتم يه سنتور نابغه است]وسيله اي اختراع كرده كه به وسيله ي ان،ميشه تمام خاطراتي كه قوم خاكي[اصطلاح اجنه در باره ي ادم ها]از قوم خاص[اصطلاحي كه اجنه در مورد خودشون به كار مي برند] دارند را از بين برد.

madgirlو باقي ارتميس فاول

سلاام.

تو اولين پستم قول دادم كه كل ارتميس رو به نوبت معرفي كنم.و اين موضوع كه براي پست جلد اول ارتميس فاول فقط يدونه كامنت گذاشتين باعث نميشه كه madgirlكبير بزنه زير قولش.هه!حالا بازم دم شكيلا گرم كه همون يدونه كامنت رو هم گذاشت از سر رفاقت.

جلد دوم ارتميس فاول اوضاع يه كم خر تو خره.كالفر هم يه كم گند زده  و سعي كرده ماست مالي اش كنه و يه كم موفق هم ميشه.در عين حال،اين جلد با نمك ترين [از نظر طنز]جلد اين مجموعه است.

هالي و فلي[سنتور1 نابغه اي كه براي نيروي پليش اجنه كارمي كنه] متوجه خلافي در شهرشون مي شن كه بدون همكاري ادم ايزاد ها ممكن نبوده بنابراين فكرشون مستقيما مي رود سمت تنها ادم ايزادي كه هم زبان اجنه رو مي دونسته و هم از وجود اجنه با خبر بوده:ارتميس فاول كبير كه فقط 12 سال داشته و با همين سنش،يه ارتش جن رو شكست داده!

هالي و فلي،با فرمانده شان "فرمانده روت"بحث مي كنند و هالي مامور ميشه كه ارتميس و محافظش را دستگير كرده و به شهر مركزيشان به نام "هِــوِ ن2 "ببرد.

از ان طرف،ارتميس ايميلي دريافت مي كند از طرف افراد مافياي روسيه به اين مضمون كه پدرش زنده و در دست اون هاست و مبلغ قابل توجهي طلب مي كنند...

نام:آرتميس فاول و ماجراي شمال

جلد دوم مجموعه ي ارتميس فاول

نويسنده:اُ اين كالفر

مترجم:شيدا رنجبر

1.سنتور در ادبيات بريتيش به موجوداتي اطلاق مي شود كه از كمر به پايين اسب و از كمر به بالا انسان اند.

2.معناي اين واژه در زبان انگليسي "بهشت"است.

madgirlو قولش!!

سلااام..!!!

قول داده بودم كه جلد هاي ارتميس رو معرفي كنم و حالا مي خوام جلد يكش رو معرفي كنم...

آرتميس فاول و گروگان گيري اثرايون كالفر

در اين جلد ما با يك نوجوان نابغه اشنا مي شويم به نام آرتميس...پدر آرتميس در يك حادثه،دوسال پيش مفقودالاثر شده ولي آرتميس هنوز اميدواره..

درضمن فاول ها يه خاندان جنايت كارند!! يني يه جورايي يه ...يه..همون خاندان جنايت كارند!!

همون طور كه همه ي فاول ها جنايت كارند و خيلي هم پولدارند و يه عمارت بزرگ نسل اندر نسل بزرگ و قشنگ هم دارن.. خانواده اي به نام "باتلر"ها نسل اندر نسل محافظ تربيت مي شدند..بهترين محافظ هاي دنيا.ومهم تر اين كه فاول ها هم از نسل ها قبل،محافظان خود را فقط از بين باتلر ها انتخاب مي كردند و باتلر ها هم تا جايي كه مي  توانستند فقط به فاول ها خدمت مي كردند..اين يك رسم ديرينه بين اين دو خانواده بوده...

همچنين با "باتلر"ي اشنا ميشيم كه از ارتميس محافظت مي كنه..طبق يكي از قوانين محافظين شخصي:"با رئيست رابطه عاطفي برقرار نكن و طبق اين قانون رئيست نبايد اسم كوچيكت رو بدونه"ما اسم كوچك باتلر را نمي دانيم ولي اين را مي دانيم كه باتلر و ارتميس،كه همه ي عمر ارتميس رابا هم گذرانده اند و باتلر از پدر مادر ارتميس به ارتميس نزديك تر است و بنابراين اين دو بيشتراز رئيس و محافظ اند.

با اين حال اين را به روي همديگر نمي آورند!!

به نظر من كه ظاهر باتلر كپي ـه هيت من ـه.كله اي كه از ته تراشيده شده،كت و شلوار خوش دوخت و هيكلي.و قد بالاي دو متر.

خوب در حين داستان ما با جني به نام هالي اشنا ميشيم.اين رو هم ذكر كنم كه اجنه در اين كتاب با اجنه اي كه ما مي شناسيم كاملا متفاوتند.اين اجنه در اعماق زمين شهر و كشور و پايتخت دارند.مجهزند به سلاح هاي ليزري و كامپيوتر هاي پيشرفته و در كل فناوريشان  چند قرن از بشريت جلوتر است.

ارتميس كه در نبود پدرش ركود خاندان فاول ها رو تقصير خودمي دانسته با كمك باتلر تنها افسر زن نيروي ويژه ي اجنه يعني هالي شورت رو مي دزده و در عوض او،طلب طلاي بيست و چهار عيار از اجنه مي كنه..


در كُل:

نام:آرتميس فاول و گروگان گيري

جلد اول مجموعه آرتميس فاول Artemis Fowl

نويسنده:اُ اين كالفر Eion Calfer

ناشر:نشر افق

مترجم:شيدا رنجبر



madgirlو معرفي آرتميس فاول

سلاااام‍...!!!!!!!!!!!

من عضو جديد اين جام.

رايحه هم هستم در ضمن :دي

اما بيشتر madgirl ام.

به معني"دختر ديوونه"،"دختر خشمگين"،"دختر شيفته"و يا"دختر احمق"كه همه شون در مورد من صدق مي كنه.

و خيلي ممنونم از اعضاي با شعوراين جا كه منو استخدام..يني عضو كردن:دي

قول ميدم صادقانه خدمت كنم!!

مخصوصا مدير گل اين جا.به افتخارش..هــــــــــــــــــــــــــــــورااا!!

خوب..از اين بحث ها كه بگذريم دلم مي خواد به عنوان اولين معرفي ام،مجموعه ي آرتميس فاول  رو معرفي كنم.

اسم نويسنده اش هم Eion Calfer ـه.تو ايران،نشر افق با ترجمه ي خانم شيدا رنجبر منتشرش كرده.

 Artemis Fowl تا حالا هشت جلد دارد كه هفت جلد آن به فارسي برگدانده شده و احتمالا به زودي جلد هشتم آن نيز وارد بازار ميشه.داستاني است علمي تخيلي درمورد پسر نابغه اي كه متوجه وجود جن و پري ها در دنياي ما ميشه.

داستان هايي سرشار از هيجان و نوآوري.جلد هاي مختلف اين مجموعه،هر كدام داستاني دارد كه در عين پيوستگي با جلد هاي ديگه،اثري مستقله.البته اگه اين مجموعه به ترتيب خونده نشه،خواننده رو گيج مي كنه.

كالفر،در اين رمان ها نخ طلايي طنز رو با ظرافتي بي رقيب به كار برده.

تو ضيحي هم در مورد اسم اين شخصيت ميدم.

Artemisدر واقع اسم يكي از الهه هاي داستان هاي يونانيه.اسم يكي از دختر هاي زئوس كه الهه ي شكار بوده. اين اسم،در واقع اسم  پدر آرتميس بوده.بنابراين،شخصيت داستان ما،آرتميس فاول دوم ـه.در كتاب هاي مختلف اين مجموعه، شخصيت هاي منفي، آرتميس را به خاطر اسم دخترونه اش مسخره مي كنندو آرتي هرباز مجبور مي شود توضيحات زيادي در مورد اسمش بدهد و هر بار درماندگي اش در اين مورد بيشتر مي شود.

نا خانوادگي اوFowlاست.خانم رنجبر،آن را به فارسي، اين گونه نوشته اند:فاول.

كه با تلفظ نوجوانان جاهل ايراني فاوِ ـِــ ل خوانده مي شود كه اين كاملا غلط است.همان طور كه از املاي انگليسي اين اسم برداشت مي شود،بعد از حرف ف، اول كمي آ تلفظ شده و بعد از آن اُ وارد مي شود.اگر فول هم تلفظ شود بسيار صحيح تر است از واژه ي فاوِ ـِــ ل.

من در پست هاي بعديم،جلد هاي مختلف اين مجموعه رو به ترتيب معرفي مي كنم.

اين مجموعه برنده ي 5جايزه ي بزرگ جهاني است.

خواهش مي كنم اين رمان هاي قشنگ رو از دست نديد.هر كتابفروشي نه چندان بدي اين كتاب را حتما دارد.

خيلي ممنون كه تاآخر اين پست رو خونديد.

با احترامات ديرينه

madgirl